Adventstid kom till mitt festglada hus....







1:a advent! Vi kan snacka att tiden springer iväg!
Tyckte nyss det var högsommar & jag var HÖGgravid ;)

Julen är en tid som jag både tycker om & inte tycker om.
Som skilsmässobarn kraschade mina jular lite av dåligt samvete hos den föräldern jag inte var hos på julafton.
Inte för att någon av mina föräldrar någonsin givit mig något dåligt samvete eller så, men som barn tar man nog det på sig ändå.
Faktum är att dom i alla fall första julen efter seperationen firade tillsammans med oss för vår skull.
Men sedan jag fick min egna familj har jag blivit mer för julen. Kanske för att jag lever ihop med en julgalen man :)
Jag vill bona om min familj.
Göra det mysigt för det.
Få dem att känna stämningen av vad som komma skall.
I går natt adventspyntades det för fulla muggar här.
Inga tomtar ännu, men det kommer.
Idag städade vi hela huset & jag & Ängla bakade även Lussebullar.
När jag visade Ängla hur man rullade degen utbrast hon:
"Du är ett geni mamma!"
(vad får dom allt ifrån?)
Mindre geni var jag på att grädda de stackars bullarna :)
Den ena plåten med bullar blev saftiga & goda (har man kesella i blir dom konditorisaftiga) men med lite färg.
Den andra plåten glömde jag att ta ut!
Dom ser fina ut men var för hårda för min smak.
(Emil gillade dem dock, så han få la äta upp dem).

Här har spelats julskivor från morgon till kväll!
Vi har sjungit Bjällerklang & Nu tändas tusen juleljus :)

En härlig dag tillsammans!




Kommentarer
Postat av: Carina Persson

Hej Zara!



Var har du köpt siffrorna till ljusen?



Kram



Carina

2009-11-28 @ 23:44:12
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Carina Persson

tack.jag är nog lite korkad men var ligger det? kram

2009-11-28 @ 23:57:43
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: mamma

Vad mysigt du gjort,du är verkligen duktig..ungarna r helt underbara..puss

2009-11-29 @ 10:26:59
Postat av: Milo

Att du hinner med allt du gör fattar jag inte? Hur får du tiden och energin att räcka till? Ge mig ett råd, jag har inga små barn men tiden räcker aldrig till. Du är FANTASTISK bara så du vet, kram

2009-11-29 @ 10:27:52
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Carina Persson

Var på Village igår, siffrorna var slut :(



Kram

2009-11-30 @ 08:30:03
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Carina Persson

Var på Village igår, siffrorna var slut :(



Kram

2009-11-30 @ 08:30:13
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: * Linda me Cazandra *

Hejsan..



Vilken underbar blogg du har fast de har jag sagt innan =)

Ser att du har såna Elljusstake Bull, så nu måste jag fråga =)

Vart har ni köpt dom?

Här i Kristianstad eller?

Jag har letat som en tok haha..

Gud va fina smycken, gör du dom sj?

Duktig du är.



Ha en underbar helg.

Mvh Linda



PS: Mitt användernamn & lösen till min blogg ser du där man skriver sin e-postadress.. =)

2009-12-05 @ 00:43:38
URL: http://mamaliinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0