Förberedelser!

Bloggtorka? Nä då, tidstorka!
Hi Hi.
I dag gick dopet av stapeln (återkommer om det) och det har inneburit en hel del jobb denna vecka.
Ja, sedan att vi varit sjuka har ju gjort att inhandling och sådant fick skjutas fram till i går (Lördag) då Mamma, Anders & Linn trillade in vid 11 snåret.
Då begav sig jag och Emil till Lidl (för inköp av dryck) och Willys för lite annat samt till torget för att handla blommor.
Efter det åkta vi direlt till församlingshemmet för att duka.


Jag körde med bordplasering.
Till det hade jag pärlat små längder där jag fäst hjärtan med namnen på.
Idiotiskt kanske med tanke på att jag redan har att göra, men det blev fint i alla fall ;)
Tycker det är roligt med dekoration.


På borden hade jag även vita blockljus med rosa & blå band, rosor med grön kvist & servetter i rosa & blå.

När kom hem efter dukningen hade även min bror Daniel och hans son Oscar kommit hit.
Hans fru Anna-Karin och deras dotter Matilda fick stanna hemma eftersom lilla Matilda var sjuk :(
Daniel hade hämtat upp Mallan & Anita i Hässleholm på vägen så sedan var huset fullt :)
Vi beställde pizza drack en drink och ungicks.
På kvällen tog Emil fram gitarren & det blev sångstund :)



När det var dax att lägga sig var jag sten trött.
Men kunde jag somna för det?
Nepp, tror att jag fick max 2 timmars sömn i natt.
Perfekt när man ska hålla dop!

Dopet blev lyckat (tror jag), men jag skriver mer om det en annan dag.
I alla stress hann jag inte ta en enda bild på barnen i sina dopkläder :(
Men jag hade en massa vänner & släkt som gjorde det, så jag ska ragga upp dem först!

Nu säger jag God Natt & hoppas på en natt fylld av sömn!

Kommentarer
Postat av: milo

Det var ett fint DOP med sång och musik som gick rakt in ihjärtat på alla. Din dukning var jätte fin.Tack för att vi fick vara med om detta.Milo med familj

2009-11-23 @ 06:11:31
Postat av: Sara Li

Vad härligt att allt gick bra, dukningen såg mycket fin ut också!



Vi i Core gospel hade värmt upp kyrkan lite på förmiddagen, hoppas att det kändes hehehe! :-)

2009-11-23 @ 08:59:24
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Kristina

Förstår precis vad du menar. Jag hade oxå dop igår för min lille kille. Så stressigt allt kändes, va nästan lite ledsen när jag kom hem o allt var över för det kändes som att jag missat dopet. Det e så mycket man ska ha koll på o vara en god värdinna så jag glömde bort att vara nuet. Hann inte heller ta några kort men ska arangera i eferhand tror jag man vill ju så klart ha ett bra kort på sin goding.



Men alla va nöjda o glada o det känns ju härligt att höra.

2009-11-23 @ 11:29:36
Postat av: mamma

Det var ett vackert dop,hade en stor klump i halsen när ni kom intågandes i kyrkan.Dukningen var fantastisk fin även mat o dryck..Milo o hennes familj är fantastiska (guld värda).kram

2009-11-23 @ 12:51:54
Postat av: Carina Persson

Så fint dopet blev. Det förstår jag av det du skriver och av kommentarerna här. Det är så vackert med barndop. Jag får ju också vara med om det igen snart då lilla Hanna ska döpas. Men det dröjer väl några månader till. Hon är ju alldeles ny :)



Hoppas allt är bra med er.



Kram från



Carina och barnen

2009-11-23 @ 13:37:22
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Carina Persson

Glömde att skriva att din dukning var jättefin. Så duktig du är. En tjej med väldigt många talanger.



Kram

2009-11-23 @ 13:38:10
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Harriet

wow vad fint det ser ut....fint dukat...kanske jag kan låna pärlorna ni har i glasen....hihihi...hoppas allt gick som planerat....miss you

2009-11-23 @ 14:22:45
URL: http://kyolaba.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det var synd att vi missade det. Matilda är nu piggare och har varit på dagis i dag. Verkligen fint dukat du är så duktig. Kram

2009-11-23 @ 19:30:15
Postat av: Anna-Karin

Ja det var synd att vi missade det. Matilda är nu piggare och har varit på dagis i dag. Verkligen fint dukat du är så duktig. Kram

2009-11-23 @ 19:31:08
Postat av: Eva-Marie

Grattis till dopet. Det var säkert alldeles perfekt - det ser man på din fina utsmyckning och jag vet hur bra du och Emil gör saker. Hoppas du fick njuta av festen trots att du glömde fotografera. Ha det så gott med de små! KRAM

2009-11-26 @ 22:50:10
URL: http://www.metrobloggen.se/evam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0