Ja, ha! Det är det ända jag kan säga!

http://3.bp.blogspot.com/_0ffyJHZAKuo/Sfxn8SXjV1I/AAAAAAAAAjg/jBYNSEEPs7E/s400/kattungar1.gif

Det har varit en härlig dag som slutade mindre bra.
Jag återkommer till det mindre bra.

Älvin & Vilda är lite förkylda men glada ändå.
Hämtade Selma på dagis kl 15:30 sedan var det lek & matlagning hela eftermiddagen.
När Selma åkte hem stack vi en snabbis till Paula & Niclas som flyttat och köpt en liten gård.
Det var otroligt mysigt & fint.
Vi drack te och barnen lekte.
3 st kattungar hade oxå flyttat in (det är inte katterna som e på bilden. Den är funnen på google.)
. Jag blev såklart allergisk, men det var okej.
Efter ett tag kom barnen ned och jag såg att Ängla kliade sig i ögat.
Såg även några små blåsor under ögat.
Snart snörvlade hela hon.
Japp, så nu är hon oxå pälsdjursallergisk.
Vi har väl lite väntat på den dagen efter som vi båda har det.
Ja hela min släkt oxå för den delen.
Men allergiläkaren sa även att hennes ägg allergi förmodligen skulle övergå till ngn annan allergi.
Så nu är den här!
Verkligen trist.
Ska ringa allergimotagningen igen så att hon får testas & ev får medicin.

När vi kom hem stoppad jag in henne i duscken, tvättade håret & bytte kläder (som man ska).
Och då till det mindre roligare.
Hon fick lite diarée!
Ingen klagan på magen men ändå.
Hon åt lite knäckemacka & gick och la sig.
Efter en kvart kom hon upprusande för att gå på toa men hann inte riktigt fram.
Yes! tänkte jag (ni som fäljer migvet ju).
Duschen igen!
Sedan la hon sig igen. Ingen klagan på mage eller nått. Glad och så pigg man kan vara kl nio på kvällen.
Sedan somnade hon.
Magsjuka? Kan vara, kan inte vara!
ÅÅÅ vi som har dop på Söndag.. Ska detta gå igenom hela la familia nu tro?
Jag har ätit vitpepparkorn och kommer att må illa i 4 dagar som ni vet!
Men, det kunde varit värre!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja vad ska man säga? jätte ledsen för Änglas skull typiskt att hon ska bli allergisk blev faktiskt ledsen över det....puss

2009-11-18 @ 09:25:41
Postat av: Carina Persson

Hej Zara!



Hoppas Ängla mår bättre nu.



Ville bara säga att jag blev faster idag. Lilla Hannah föddes nu på morgonen med akut kejsarsnitt. Hon är 50 cm lång och väger 3470 g. Hon föddes på sin mammas födelsedag. Sofie fyller 28 år idag. Snacka om bästa födelsedagspresenten för henne.



Kram!

2009-11-18 @ 10:14:37
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Louise&Isabella

Kom och tänka på Isabellas dop när jag läste inlägget. Vi fick maginfluensa både jag och Daniel på torsdagen, helt möra på fredagen. Flyttade på lördagen och hade dop på söndagen. Nu i efterhand önskar jag att vi hade flyttat på dopet för man var inte sådär jättepigg om man säger så!! Dessutom var det en del gäster som blev sjuka i maginfluensa veckan efter! usch säger jag bara och hoppas ni ska slippa sådan kaos!!

2009-11-18 @ 10:59:20
URL: http://bebbekarlek.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hämtade på dagis 15:30? Har ni inte drabbats av den nya hemska dagistiderna för 15-timmars barn än, d v s 8:15-11:15, varje dag. Skönt så länge ni slipper...

2009-11-18 @ 11:45:07
Postat av: Erica

Har Ängla tagit svininfluensasprutan?

En jag känner har tagit den & fick diaré.

Hon ringde till läkaren & hörde efter och dom sa att de kunde en reaktion på sprutan eller hur man nu förklarar.

Hoppas att du förstår vad jag menar. Kram Erica

2009-11-18 @ 12:12:48
Postat av: Zara

Jag hämtade SELMA på dagis. En kompis barn som jag passade.

Men nej, vi har inte dem tiderna ändå. Vi har Ängla där mellan 9-14.



Det var längesedan Ängla tog sprutan. Så det var det nog inte. Vi får se om vi blir smittade, annars var det ngt annat.

2009-11-18 @ 12:23:35
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Bellan

Jag tänker att det kan ha varit en reaktion på allergin. Att kroppen reagerade efteråt.



Bara en tanke.

2009-11-19 @ 17:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0