Musikslaget



I morgon är det dax för Emil & hans kör att tävla i musikslaget här i K-stad.
Emil kommer att framföra två låtar med bra kör arr på.
Har själv inte hört & sett dem, men om jag ska lita på Emil (vilket jag gör) kommer detta att bli skit bra!
Dom har lagt ner mycket energi i mycket mer än bara sången...

Men det som ska bli mest spännande för mig när Emil kommer i morgon kväll är svaret på detta:

Taget från K-stadsbladet där en anna körledare utalar sig så här ang showen i morgon:
"– Ja, från början undrade jag vad jag hade gett mig in på. Det har varit mycket jobb, men det är kul. Och vi kommer att bjuda på en jättegrej, som jag inte kan avslöja, men det är en grej som de andra garanterat inte har. De klarar inte av det helt enkelt och det menar jag med fullt allvar, säger han utmanande och berättar att han vågar tro på seger."

Vad kan det vara som INGEN annan klarar av förutom den kören!?
Spännande..Kan knappt bärja mig faktiskt.
Önskar jag kunde vara på plats för att se.
Återkommer med info så snart jag vet!

HEJA EMILS KÖR!
Ja, å så ovanstående då såklart.
Dom kan behöva lite stöd efter all förväntan som byggs upp efter detta utalande ;)

Nej, heja ALLA KÖRER! Det är en lek, inget blodigt allvar.
Tycker idéen är fantastisk & jag tror att alla kommer att ha skoj oavsett vinst eller inte!
Samt publiken såklart!


Kommentarer
Postat av: Marina

Tack för det fina som kom på posten. Kanon! Vad mottagaren tycker vet vi först på julafton men jag är inte ett dugg orolig.

Om E hade kommit med i körslaget hade vi skullat dit så klart men när hon inte kom med så stannar vi hemma. Det får bli lite taimat och tv-mys. Kram!

2009-11-14 @ 09:46:53
URL: http://marinastradgard.blogspot.com
Postat av: Marina

Eller musikslaget heter det ju, det andra är ju på tv.

2009-11-14 @ 09:50:01
URL: http://marinastradgard.blogspot.com
Postat av: Eva

Min svärmor och hennes syster ska in o se Musikslaget. Systern älskar Emil och de har fått platser precis framför scenen. Blir nog en toppenkväll!

2009-11-14 @ 11:34:48
URL: http://mammamattefru.blogspot.com
Postat av: Laila

Hej



Hoppas att det blir bra..skulle vilja vara där och lyssna för min mamma sjunger i Joakim Olssons kören



kram

2009-11-14 @ 16:12:47
Postat av: Åsa

trist jag inte kan vara där:( Missar jue knappast Emil annars. Håller alla mina tummar, heja emil du är BÄST alltid!!!!!

Jag hoppas jag får chans att träffa honom snart, mkt snart:) Hälsa honom lycka till från mig!

2009-11-14 @ 18:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0