Vaccin

anna om Genom eld & vatten:
Bra med spruta,men hur kommer det sig att ni får ta vaccinationen nu? Här där jag bor måste vi vänta till v 48 om man inte tillhör någon riskgrupp.


Anledning till att jag vaccineras är inte för att jag är Sarek-Zara ;)
(mycket ironi där!)
Utan för att skåne nu är inne på åldern 19-29 där jag tillhör.
Ängla fick sin vaccin för några veckor sedan & innan det vaccinerades riskgrupperna.
Skåne har skött detta fantastiskt.
Alla har blivit kallade till en speciell dag.
Man har inte själv behövt ragga tag i vaccin och därför inte kunnat tränga sig i köer & sånt som hänt.
Jätte bra hanterat tycker jag!

Nu börjar jag känna mig lite hängig faktiskt, lite ont här och var.
Men ok ändå.
Klarade i alla fall mitt jobb idag.
Det var jätte roligt att se alla härliga barn sjunga med i Genom eld & vatten.
Samma fantastiska känsla varje gång.
Barnen som uppträdde var underbara!
Jag älskar barn!

Hälsa & Vård

Vaccination mot den nya influensan.Nu vaccineras 19-29-åringar

Den här veckan, vecka 46, vaccineras 19-29-åringar. Därefter fortsätter vaccineringen i åldersordning. Du vaccineras på din vårdenhet/vårdcentral och får ett brev hemskickat inför vaccineringen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

min 10 åring fick sprutan i torsdags genom skolan..är bra att dom gör så..

2009-11-12 @ 20:32:21
Postat av: Birgitta

Hej Zara

Jag har en helt annan fråga....

Är så nyfiken på den där hemligheten du pratade om för ett tag sedan när ni var i Sthlm. Emil skulle på ett möte kring något projekt som han ev. skulle delta i framöver. Hur har det gått? Är det något på gång för Emil i vår? Har tittat på hans hemsida men där står inget. Vill ha mer av Emil! :) Hälsningar Birgitta

2009-11-13 @ 10:31:13
Postat av: mamma

Hej tror att Skåne har hanterat det här bäst..kram

2009-11-13 @ 11:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0