Varma kramar till er...

Något som berör mig illa är barn som är sjuka eller far illa.
Oskyldiga små barn som måste lida.
Oskyldiga små barn som endast kan lita på människorna runt omkring sig och ändå blir svikna!
Det gör så ont!
Sedan man fick egna barn kan man känna smärtan & paniken av hur det skulle vara att förlora ett barn.
Självklart kan man aldrig fullt ut förstå, men ändå tänka sig.
Första gången jag kom i kontakt med ett väldigt sjukt barn var när Sarek besökte Astrid Lindgrens sjukhus i STHLM på Pippidagen.
Fram kom ett föräldrapar med sin 6 månader gamla dotter.
Hon hade fått cancer!
Ängla låg just då i min mage.
När jag kom hem kunde jag inte släppa denna familj men visste bara namnet på barnet & hennes syster.
På vinst eller förlust skickade jag ett brev till sjukhuset med den information jag hade.
Efter ett tag fick jag svar :)
På så vis kunde vi hålla kontakten & senare via mail.
Jag fick bli hennes skyddsängel.
Vi har tyvär tappat kontakten, men jag vet att hon överlevde cancern men fick komplikationer av den grymma sjukdomen.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon fortfarande mår bra!
Efter Tsunamin sjöng jag & Stina på en begravning av en 5 årig liten tjej.
Jag kan fortfarande inte sjunga "Kärleken är" (av Jill Johnsson) utan att gråta.
När Ängla var 2 år åkte jag & Emil en helt vanlig vecko dag till Lunds sjukhus.
Där hälsade vi på de cancer sjuka barnen som låg inne och även deras föräldrar.
Vi sjöng barnvisor tillsammans med barnen & pratade med föräldrarna.
Ett avbrott i den annars jobbiga vardagen för dem.
På vägen hem grät vi båda två.
För ett tag sedan gjorde jag ett smycke åt en mamma som just fått sin första dotter efter lång tids kämpande.
(Beställt av en vännina till henne)
Hon föddes med en liten missbildning på kinden som opererades.
För några dagar sedan visade de sig att det var en tumör.
Lilla tjejen (lika gammal som våra tvillingar) ligger nu i kuvös  & får cellgifter.
När min bästa vän Elin döpte sin son Liam sjöng jag "Lilla Barn".
På samma dop döptes även lilla E.
Ett par vänner till Elin & Andreas.
I dag skulle han varit 2 år.
Länge kämpade dom med att få vård för lill killen som alltid var så sjuk.
Men dom fick ingen.
Tillslut åkte mamman till sjukhuset & fick där veta att han hade de värsta hjärntumörer man kan tänka sig.
Han klarade inte kampen!
VÄRLDEN ÄR ORÄTTVIS!
Vill alla (jag är inte bättre en någon annan på det) måste lära oss att vara glada över det vi har i dag!
Varje dag!
Strunta i små skit saker.
Uppskatta varandra!
Ge kärlek åt alla!
Nästa gång jag känner mig trött & grinig på tjat & skrik ska jag tänka ett steg längre.
I alla fall försöka!
Vi kan väl påminna varandra!?

I dag går mina tankar till er jag skrivit om. Men även till er andra som kämpar med sjuka barn eller förlorat ett!
En stor varm kämpar kram från mig till er!




Kommentarer
Postat av: mamma

hej hjärtat så fint du har skrivit om livets plåga att barn dör eller är sjuka.Känner att tårarna är på väg..Skulle aldrig stå ut med att mista något av mina barn o barnbarn,älskar er alla så det gör ont...kram

2009-11-05 @ 13:26:45
Postat av: Malin

Ni är fina människor Zara. Du är god ända in i själen. Man ska aldrig ta något för givet och verkligen vara tacksam för det man har. kram!

2009-11-05 @ 15:57:15
Postat av: Malin

hmm, stavas det föresten "enda" eller "ända"..? jaja, du fattar vad jag menar :)

2009-11-05 @ 15:58:43
Postat av: Jeanette

Så fint skrevet, og jeg holder med dig. Selv har jeg väret igennem en hård kamp mod bröstcancer, og jeg var så räd for inte, at se mina tre fina barn vokse op.



Jeg gläder mig over hver dag, jeg lever og gläder mig over, at jeg har tre friska barn og en dejlig mand... men man skal ikke tage livet for givet!



Kram Jeanette

2009-11-05 @ 17:03:56
Postat av: Birgitta Olsson

Så väldigt fint skrivit. Jag känner också en familj, vars dotter inte klarade kampen mot cancern. Man har det i tankarna jämt och samtidigt så tacksam för det man har.

2009-11-05 @ 17:12:05
URL: http://www.metrobloggen.se/biol
Postat av: Sara

Hej, fina tankar och det ger också en tankeställare när man "gnäller" över småsaker :)

Min syster var mycket sjuk när vi växte upp och det gånger som någon kom och uppträdde eller bröt "vardagen" var guld värd!!! (Hon är frisk idag)

2009-11-05 @ 20:24:45
Postat av: jennie

Mina ögon fylls med tårar.

Vad fint att ni åkte och sjöng på sjukhuset,

ni verkar vara så fina människor...

kram från Norrland.

2009-11-06 @ 10:36:45
Postat av: milo

Världen kan vara mycket orättvis när det gäller sjukdommar. Hemska sjukdomar, varför finns de igentligen? Finns det en mening eller?

2009-11-06 @ 16:40:21
Postat av: Josefine

Tack Zara, jag tog åt mig av din kram. Vårt liv går vidare med en liten änglaflicka saknad....

Men vi får glädjas av de 2 härliga pojkar som vi har.

Kram tillbaks/Jossan.

2009-11-08 @ 11:41:03
URL: http://ericeliasemma.blogg.se/
Postat av: marica

Fint Zara!

Allt du skriver är så sant!

2009-11-08 @ 20:17:10
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: marica

Fint Zara!

Allt du skriver är så sant!

2009-11-08 @ 20:17:31
URL: http://maricaaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0