Det där med nattning...

http://www.blaelefant.se/Graphics/Products/3303_s.jpg

Ni som fäljt min blogg länge vet det redan, men för er som nyss hittat hit:
Ängla har alltid varit en mardröm att lägga!
Fatta mig rätt!
Men om kvällarna är man som förälder ganska trött. Man behöver lite egen tid.
Tro mig, vi har provat ALLT. Det spelar ingen roll om hon går upp tidigt eller sent.
Hon kan bara inte somna.
Jag lägger henne ca halv åtta för att hon ska komma till ro men ändå har hon oftast inte somnat förran vi lägger oss vid 22-23:00! Å under den tiden har hon med jämna mellanrum ställt frågor, kissat, druckit... Ja ni känner säkert igen det.. Många gånger har hon hunnit säga "Ska bara säga en sista sak!"
(konstigt att det kunde producerad fler barn i detta huset, nej just det ja. Dom blev ju till på semestern när man orkade vara vaken efter 23!).
Ja, man har ju börjat vänja sig om man säger..
Å då var det en sådan lycka när det visade sig att Älvin & Vilda somnade så lätt vid 22 snåret. Som att dom visste att nu är det natta :)
Efter bara 1 månad somnade dom i sin säng bredvid varandra bara man la ned dem...
Tills igår!
Dom härjar som aldrig förr.
Älvin kör ngn viss dans & pratar. Vilda skriker så fort hon håller på att somna in.
I går fick jag dem ändå att somna i sängen. I dag gav jag upp!
Men Vilda fortsatte ändå stöka & Älvin somnade men vaknade igen för att säga några ord (känner igen det där från ngn viss liten tjej..)
Nu sover dom i alla fall.
Och som tur är sover dom länge för att vara bebisar (Ängla sov aldrig om nätterna), så där finns inget att klaga på.
Men jag hoppades (& gör fortfarande) att vi kanske fick något lätt sövt barn.... ;)

Min å Emils tid då? Ja, den kommer väl...någon gång....

Tur att vår kärlek är så stark!
Vi kommer gå igenom Eld & Vatten (Ha, där fick jag till de!)

http://sharpen.blogg.se/images/2008/zaraemil_1202986164_2382338.jpg

ÄLSKAR DIG EMIL!
& våra svår nattade älsklingar!
Utan er vore jag ingenting!


Kommentarer
Postat av: sofie

skaffa en nanny, kanske inte för att natta barnen men för att få egentid!

2009-10-25 @ 23:45:05
URL: http://emmasofiee.blogg.se/
Postat av: Caroline B

Oj, va jag känner igen det! Thea är lika gammal som Ängla o precis likadan. Där ska frågas saker, kissas, drickas, "ska bara" en gång till osv osv..



Elise e lite äldre än era tvillingar o showar för oss så fort hon ska sova för natten. Vi va på sjukhuset igår o fick konstaterat att hon har falsk krupp, men i natt var det nog bort för som hon kan. Illtjuter av glädje varsig hon är vaken eller sover!!



Dessa barn!! :-) Härliga och underbara på alla sätt o vis men otroligt påfrestande då sömnen strular!!

2009-10-26 @ 07:42:28
URL: http://clinan.blogg.se/
Postat av: HeLeNa

Ni är Så Fina ihop! =)

2009-10-26 @ 10:25:43
URL: http://hellur.blogg.se/
Postat av: Åsa

Härligt att er kärlek är så start, bra ni håller ihop. Söta tillsammans:)

2009-10-26 @ 11:41:46
Postat av: Eva

Haha, ja det låter som en pärs att få ihop lite egen mystid! Oliver är en kvällspigg kille, har varit det från början, somnar inte ordentligt förrän 22-23 någongång. Men igår somnade han 20, gissa om det kändes ovant! Hoppas det håller i sig.

2009-10-26 @ 14:41:36
URL: http://mammamattefru.blogspot.com
Postat av: Anonym

Sitter o ler lite. Inte så att jag njuter av att ni har svårnattade barn men det där om att er tid kommer. Vi har två tonåringar och de lägger sig ju inte tidigt precis. Dessutom har de ju koll på vad det kan vara om det skulle låta något hm, ja, du fattar va? Inte så lätt med små barn, inte så lätt med stora barn!!!

Tänk att det blev så många barn förr i världen. Ändå hade de det så trångt då med så gott som alla sovandes i samma rum. Fattar inte jag hur det gick till???

Ha det bra och hoppas ni får någon liten mysig stund då och då. /Marina

2009-10-26 @ 18:55:15
Postat av: sabina karlsson

hejhej har vatt här inne ett tag på denna bloggen då jag va helt såld i emil som tonåring när han va o spelade i åhus om somrarna =) sicken jäkla röst säger jag bara hihi...och nu till dig du har ju en röst sm får håren att resa och sen verkar du va en fantastisk mamma till era barn.... jaj a nu till ditt inlägg hihi,sover ängla då länge på morrone??? jag ska kanske inte klaga på mina små som lägger sig tidigt den minsta som är snart 6 månader lägger sig kl 18.30-19.00 och tre åringen brukar sova kl 20.00 om jag nattar han e det pappan brukar det ´ta längre tid hihi han e lite mesigare än ja för han kan va trottsig när han ska sova,,,,lycka till

2009-10-26 @ 20:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0