Strålande sol

I dag har det varit en strålande höstdag här i Färlöv.
Solen har lyst på en klarblå himmel och luften har varit kall.
Tog en härlig promenad med twinsen.
Men tyvärr har jag en fruktansvärd huvudvärk som förmodligen kommer ifrån axlarna.
Allt bärande tär på kroppen som alla småbarnsföräldrar säkert känner igen?
Har precis hämtat Ängla på dagis, Emil är på sitt 2:a möte i stan idag.
Ängla önskade pannkaka idag, så det ska hon få.
Blir inte så ofta här hemma. Det tar ju evigheter att göra.
Men Emil brukar vara grym på att steka dem medan jag är bättre på smeten :)
Så jag får synda idag & äta lite pannkakor.
Inte hela världen!
I går var vi på BVC och tog vaccin.
Det var ju inte roligt för varken Älvin eller Vilda.
Så ledsna dom var!
Gjorde ont i hela mitt hjärta.
Till råga på allt så skulle dom få 2 st.
Så när man precis tröstat dem efter den 1:a var det dax för den 2:a.
Älvin var grinig & ledsen nästan hela kvällen sedan.
Vilda hon sov hela tiden.
Så det tog olika på de små.
Men som dom sovit i natt, när min klocka ringde 7:30 hade dom fortfarande inte vaknat.
Jag fick väcka dem för att ge dom mat.
Våra små sovgrisar :)
Ska surfa vidare en stund till barnen vaknar & e hungriga igen!

Kommentarer
Postat av: mamma

TTack snälla för presenten,du kan verkligen överraska..Stackars små gryn,snart kommer vi o bär..puss

2009-10-13 @ 16:06:49
Postat av: Eva

Oh ja, nacken och axlarna tar mkt stryk av allt bebisbärande! Har en stående tid bokad hos en massör/kiropraktor varje månad annars hade jag inte överlevt, det var likadant när jag jobbade. Stillasittande jobb är ingen höjdare heller. Ska byta BVC nu, ska till den nuvarande en sista gång på torsdag sen ringer jag. Gick efterkontrollen bra? Blev det A-L du gick till?

2009-10-13 @ 20:17:04
URL: http://mammamattefru.blogspot.com
Postat av: Anonym

Stackars små.. Varför tar de inte båda sprutorna samtidigt? Det gör de på bvc här. Kallar in en extra sköterska så de tar samtidigt i varsitt ben. Tycker det är jättebra!

2009-10-13 @ 21:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0