Vad är en bal på slottet...

... när man får gå på High School Musical!?
Ängla har levt sin dröm idag kan man väl säga :)

Musikalen var fantastisk, ensemblen var så duktig!
Kevin klarade sig fantastisk trots sin "svenska", han har verkligen en fantastisk energi & sången ska man inte prata om. Mina favoriter är tjejen som spelade den elaka Sharpay (Annika Hertiz) och tjejen som spelade huvudrollen Gabriella (Caroline J Kuhumen).
Ja, å Sanna Ekman som dramalärare var ju fanatstisk hon mé :) Det talade jag om för henne när jag mötte henne på gatan utanför! Man ska berömma varandra mer här i Sverige! Hon blev glad i alla fall :)
I applådtacket gick en tjej i crewet upp med Änglas blommor till Troy(Kevin) & Gabriella (Caroline) vilket var kul för Ängla att se. De var även de ända blommorna som delades ut så det blev extra tydligt :)
Efter showen slut frågade jag om ensemblen brukade komma ut och skriva autografer, men svaret var nej. Men man kunde ställa sig vid sceningången om man ville..
Ängla som så gärna ville träffa framförallt Gabriella skulle självklart stå där-YES! ;)
Sagt och gjort gjorde vi det. Det var även några andra som gjorde det samma men första gruppen gick då de fick reda på att Kevin redan gått.
Nästa grupp lämnade stället då regnet började ösa ner.
Vi hade inga paraply & jag bad Ängla att vi skulle gå.
NIX, det gick inte!
Efter ett tag kom ett par män som arbetade med produktionen tillbaka igen efter att ha handlat mat. Eftersom dom sett oss stå där när dom gick frågade dom oss om vi väntade på någon speciell..
Ja, Gabriella sa jag.
Dom snälla killarna sa att dom skulle kalla på henne. Jag tackade och sa att om hon hade möjlighet vore det toppen eftersom Ängla var envis som en get med att stå kvar till hon kom ut :)
Efter ett tag kom de andra tjejer ur ensemblen (bla en tjej som kände igen oss eftersom hon jobbade med Emil i Påskas), dom lät oss komma in i porten så vi slapp bli blöta..
När vi väntade sa Ängla "Det e tur att Kevin gått hem, för jag e lite rädd! (hon menade nog nervös men kunde inte beskriva känslan på annat sätt)"
Efter några minuter kom världens gullugaste tjej ut, Caroline Johansson Kuhmunen!
Hon var så gullig mot Ängla.
Ängla tackade så mycket & berättade att hon hade henne på sin klänning ;)
Ängla var mer än nöjd & suckade när hon satte sig i bilen & sa:
"Å hon hade så mjukt hår...."

Ja, vad gör man inte för sina barn?



I väntan på att musikalen ska börja.
De programbladet kommer att bli lusläst antar jag!



Ängla med sin nya Idol!

I Pausen frågade jag Ängla:
"Är du inte inte lite kär i Kevin?"
Hon svarade klokt:
"Äsch, han har ju redan en tjej mamma"

(Precis som de är väl ingen idé att bli kär i någon som redan har en tjej, dumma mamma!)


Kommentarer
Postat av: rosalita

Vilken trevlig kväll. Tack för att berättar så bra. Jag känner som jag varit med själv. Jag är så extra glad för Änglas skull. Vilken grym tjej hon är. På alla sätt. Kram.

2009-10-05 @ 05:48:30
Postat av: maggan

Hej!!!! Härligt Ängla!!! Drömmen som blev sann för dig, kul!!!! Men nu får ni snart komma hem, börjar bli långtråkigt här hemma utan er!!! Ska träna ikväll efter jobbet så det ska bli riktigt skönt!!!

Ha det bra nu och krama alla....

2009-10-05 @ 08:32:55
Postat av: mamma

ja,vad blir det inte av det barnet..Både teater apa o sångerska skulle jag tro..Ska vi slå vad?? puss

2009-10-05 @ 09:05:48
Postat av: mio

Kommer ihåg första gången vi träffade din sambo! Det var på Emelies födelsedag, hon fyllde nio år och var överlycklig över att få träffa honom just den dagenoch i Lysekil dessutom! Jag med naturligtvis! :o)

2009-10-05 @ 21:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0