Sång & Musik


(ja å stajna på Grammis Galan)

Det är dax för mig att börja repa, verkligen dax!
Den 3 Okt ska jag giga igen :)
Tjoho som jag har längtat att få ta ton.
Men det krävs att jag sjunger lite nu varje dag för att få igång mina stackars stämband igen.
Stina skriver inga lättsjungna låtar och jag har en del höga toner att sätta om man säger så ;)

På Fredag ska jag även sjunga in en liten trudilutt i studion oxå.
För att slippa åka till STHLM så ska vi försöka oss på att lägga sången här hemma denna gången för att sedan skicka upp till mäster producenten Jens.
Hoppas att det funkar.
Var ju precis i Sthlm & ska ju åka igen om 2 veckor.
Så det kändes lite onödigt att åka upp en dag emellan..
Det kostar trots allt en hel del att resa med SJ nu för tiden..
I samband med den spelningen ska jag lägga sång till det nya albumet.
Det ska oxå bli fantastiskt roligt!

Ni som vill se Mig & Stina (som spelar denna gång) så är det den 3 okt i Centrum Kyrkan i STHLM.
Info om tider kommer på hemsidan:
sarekmusic.com

Kommentarer
Postat av: Zandra

va roligt vännen!

Hade jag bara haft en bil hade jag utan tvekan kommmit å kikat! Kommer ha dig i tanken iaf. :)

de ska gå bra ska du se! du är ju grym!

LYCKA TILL!

Kraaaaam

2009-09-15 @ 17:59:21
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Lars

Även om Stinas låtar är svåra att sjunga, så är dem väldigt praktiska att göra talövningar till.

Jag går till en talpedagog för att förbättra mitt uttal, jag har gjort enorma framsteg genom att läsa talövningarna jag har fått till bland annat Stinas texter. Numera så har jag börjat tralla med när jag spelar era(Sareks) skivor, det gör susen för talrösten.

Den stora fördelen med att öva till Stinas texter är att de är så nära talspråket, berättande, många ord och utan rim, ungefär som ett samtal.

2009-09-15 @ 21:53:28
Postat av: Lars

Hoppsan, utan rim var ett pinsamt misstag igår när jag var kvällstrött.

2009-09-16 @ 14:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0