Morfar

Gick upp med tuppen idag alldeles ensam.
Behöver lite egen tid utan man & barn.
Tvillingarna är en gudagåva, men mycket jobb.
Det ÄR skillnad att få två istället för en även om en kan vara nog så jobbigt (jag vet).
Men här har du nästan alltid en bebis att ta hand om.
När ett barn sover vaknar det andra osv..
På gott & ont. Man får "egen gos tid" med varje, men man blir aldrig "ledig" och kan koppla av själv..
Jag själv har har ont i magen varje dag/natt eftersom jag hela tiden känner mig stressad i det jag gör.
Speciellt vad det gäller maten.
Jag slänger i mig maten jämt eftersom det alltid är en av dem som skriker eller är på väg att skrika.
Lilla Älvin har ju problem med magen och är en kille som gärna vill vara nära.
Det gör att så fort ha är vaken ska han upp!
Sedan har vi ju en liten 5 åring som man gärna vill hinna med men inte gör..
Har inte fått ihop allt ännu.
Men det blir väl lättare ju äldre dom blir..

Nog med klagande (men ibland måste man få det!)



I går shoppade jag lte i Solna Centrum :)
Mest till barnen & Emil (jag är ändå så tjock! :) )
Sedan bar det av till min morfar på Kungsholmen.
Han har blivit gammal nu & lite förvirrad (dement) min annars så pigga morfar.
Men han blev nog glad av att se mig & barnen (han kände igen mig) och var "med" i huvudet hela kvällen :)
Humorn som han alltid haft har inte lämnat honom i alla fall.
Min morbor & hans fru Eva var oxå med.
Så roligt att träffas. Har spenderat mycket tid med dem sedan jag var liten + att jag bott hemma hos dem innan jag hittade eget i STHLM.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Klaga på!! Eller klaga och klaga.. kan tänka mig att det är superjobbigt!! Jag tyckte det var jobbigt med en bebis.. kram!

2009-09-02 @ 08:29:46
Postat av: marica

Sägs att det tar tre mån innan man kommer i ordning med rutiner o dylikt, kanske tar ännu längre tid när det är två små bebisar.. Tycker du är duktig i alla fall! All heder åt dej!

2009-09-02 @ 20:22:25
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: sanna

Åååhh. Kan inte du maila alla bilder från "hemliga träffen"?

2009-09-03 @ 13:59:01
URL: http://sanna88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0