Shopping med Ängla

Idag har det varit Änglas dag!
Dagen innan dagen hon börjar skolan :)
Det blev ett besök i staden för att inhandla pennfodral samt höstkläder.
Det provades, speglades & gillades.
Vi har inte alltid samma smak men lyckades enas ganska bra idag faktiskt.
Det är ju faktiskt hon som ska ha kläderna på sig för den delen också och det är roligt att dem har egen smak & tycke!

Bland annat handlade den (lilla) stora damen detta:


På kappahl denna tröj/klänning i lila med paljetter på magen.
En Hannah tröj/klänning (inte min smak, men hon tyckte själv att hon var så snygg iden. "Till den här mamma behöver jag glansiga svarta tajts" ;)) Hon är jätte snygg i den.
På Kappahl hittade jag även en tröja med rosor på rean samt en jacka (ej lek-jacka, mer snygg jagcka) för 74:-



På Lindex hade vi redan, via nätet spanat in det vil kommit överens om.
En gollege tröja/klänning.
En skjortklänning (hon var så fin i den!).
Så cool orkesterliknande jacka i plysch.
Här är de glansiga tajtesen hon tvunget skulle ha till Hannah klänningen :)
På Lindex köpte vi även ett pat treggings som även dem ingick i kampanjen "Back to school"

Pennfodral+pennor+suddgummi inhandlades självklart också.
Märket där blev "Top-Model".
Pennfodralet har hon spanat in sedan i början av juli.

När vi senare på dagen skulle till Willys kände jag att det var lika bra att införskaffa skor till hösten oxå!
Skopunkten ligger vägg i vägg.
Änglas fot har knappt väst 1 cm på ett år!
Vi hittade två höstskor & tog ett par lila foppa tofflor som inneskor i skolan.




Nu klarar sig Ängla ett bra tag framöver.
Endast regnkläder kvar på listan!

Operation renovera lekstugan har börjat.
I går kvistlackade jag & i kväll åkte första lagret av vit färg på väggar & tak.
Lovar att visa er resultatet senare!

Kommentarer
Postat av: mamma

Snygga kläder till damen,vem kan hon ha fått kläd intresset av? klart det är viktigt med pennfodral mm.puss

2010-08-18 @ 03:21:26
Postat av: Anna-karin

Visst börjar de bli stora nu!

hoppas ni mår bra.

kram

2010-08-18 @ 08:24:22
Postat av: Madde

Skitsnygga kläder!



Ibland önskar jag att någon av mina tvillingkillar hade varit en tjej för det finns så söta och snygga kläder till flickor :) Tycker det är svårt att hitta något riktigt bra till killar, har du några tips?

2010-08-18 @ 09:03:57
URL: http://maddekjell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0