Streptokocker

Som jag har mått denna vecka! Varit svimfärdig, virrig, otroligt trött, värk i kroppen, ont i ryggen och smått ont i halsen. Barnen blev ju dåliga i helgen, först Älvin som fick problem med luftrören (som alltid).
Vilda har klarat sig hyfsat med lite snor & hosta.
Ängla fick 39 grader samma dag vi skulle till Liseberg med Maggan & Tilde :(
Att ha sjuka barn samtidigt som man själv är dålig är ju "pain in the ass" helt enkelt.
Kan tänka mig att de flesta småbarnsföräldrar tänker de samma som jag i den frågan!?
Emil har jobbat en del och att dessutom vara själv med dem har varit rena döden!
Vissa har det värre, jag vet!
I Onsdags fick jag för mig att symptomen var den samma som sist jag hade urinvägsinfektion, jag sökte för det.
Utan några provresultat fick jag penicillin direkt.
Börjde knapra i morse.
Jag har kissat mycket de sista, så jag tror att det är det ändå.
Tillbaka till halsen.
Den har jag känt av lite denna vecka. Du vet, börjar ömma på ena sidan för att sedan vandra över till den andra.
I går kände jag att det började göra mer ont. Tjockna till ordentligt.
Alvedon/Ipren hjälpte inte vilket det annars brukar göra.
I morse kändes det som en fotboll i halsen.
Ringde VC men dem tyckte att jag snällt kunde vänta till i morgon. Det kunde ju gå över av sig själv.
Visst, å så hinner jag smitta ned alla andra i familjen på köpet tänkte jag.
Två 1 åringar som inte kan prata och tala om vad som är fel, jippey!
Emil åkte hemifrån redan på eftermiddagen på jobb och jag kände mig ännu sämre.
Snälla Milo, Jenny & Anton kom hit för att passa barnen.
Min fina vän Maggan körde mig till akutmottagningen på Näsby.
Där fick jag träffa världens bästa läkare som genast kunde konstatera halsfluss på snabbtestet!
Skönt! Nu kan jag få penicillin tänkte jag och det fick jag.
Förmodligen har det legat latent hos någon av barnen & på mig utvecklade det just streptokocker.
Emil som också känner av sin hals måste kolla den i morgon, om han nu får komma för tanterna på VC!?
Men risken är ju att man smittar ner andra annars!
Sedan är man ganska beroende av sin röst när man arbetar som artist/sångare.
Vi båda har jobb i helgen.
Som tur är har det inte satt sig på stämbanden, men det är skönare att sjunga utan en fotboll i halsen :)
Tack för era fina kommentarer!
Har inte hunnit svara er personligen ännu, med tanke på hur jag mått.
Hoppas jag hinner snart..
Jag läser alla ♥

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh stackars er hela familjen, hoppas ni blir bättre fort! Ja visst är det kul hur olika barn är, tack så mycket ja han är go, dina barn är också fantastiskt söta! trevlig kväll trots att ni alla är lite krassliga:( kram

2010-08-12 @ 20:29:42
URL: http://amazinglifeasamom.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hejsan !!!

Kan inget annat än att hålla med dig om typ allt, barn som är sjuka, vc och "tanterna" osv... Roligt att följa er familj....hittade din blogg genom Emils fb. Känner Emil och hans föräldrar genom Torrevieja i Spanien....Tror ni träffade mina föräldrar därnere när ni bara hade Ängla. Ha det bra och hälsa Emil och Lasse, Lena och Amanda från mig.

Sofie Herre

2010-08-12 @ 21:01:46
Postat av: Emelie

Krya på dig!!!

2010-08-12 @ 22:10:28
URL: http://frokenmli.blogspot.com
Postat av: Malin

Stackare! Nej att vara själv med sjuka barn är verkligen ingen hit. Och är man dessutom krasslig själv är det ju piss rent ut sagt. Håller med dig! När jag gick på cellgifter förra våren blev Marcus inbeordrad att jobba (trots pappaledighet!) och där satt jag med tre små under 4 år varav två var sjuka. Då var jag beredd att hoppa ut genom fänstret kan jag säga.... ;) Men vad skönt att du verkat kunna få lite avlastning i alla fall. Hoppas pencilinet tar snabbt och att ni kryar på er allihop.

Kram till er!

2010-08-12 @ 22:21:15
Postat av: Sanna

Nu har jag lagt upp video på Troy steg debut, :D kram!

2010-08-12 @ 22:34:09
URL: http://amazinglifeasamom.blogg.se/
Postat av: Lars

Krya på dig!

2010-08-13 @ 11:07:25
Postat av: Victoria

Hej!

Usch vad jag tycker synd om dig! Hade vi bott lite närmre varandra så hade jag kunnat hjälpa dig. Nu hoppas jag att det ska gå över så fort som möjligt istället och att Emil inte blir smittad. Krya på dig!

Kram!

2010-08-13 @ 20:28:07
URL: http://madickensvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0