Melodifestiavlen 2010 delfinal 2

Erik Saade Manboy:
En ung ny artist (pojkvän till Molly Sandén) som jag tror många flickor kommer att rösta på! :)
Låten låter som en mix av Ola & BWO.
Refr sätter sig snabbt och levererar han i morgon kan han bli farlig.
Dax för en nykomling!?

Andra generationen & Dogge "Hippare hoppare":
Dogge är ju charmig, men det är väl det ända jag kan säga om detta nummer.
Inte min kind of music.
Men kan tänka mig att det blir en härlig scenshow och i bland räcker det.
Sprider det glädje når man fram..

Maria Espinosa "Innan ljuset brunnit ut":
Nykomling med ballad.
Verkar lite trist, men den kan ju ändras när man hör hela låten.
Om man har utstrålning påverkar ju det en massa oxå.
Jag tycker mycket om textförfattaren till denna låt.
Samma kille (Dan Attlerud) skrev texten till Älvorna

Highlight och Mist "Come and get me know":
Jag gillar detta!
Gammal svensk schlager & Andreas är en duktig sångare!
Tycker det är kul att dom fått denna chans.
Har inte en chans i det stora hela, men jag älskar denna typ av schlagerlåt!

Pauline "Sucker for love":
Har alltid tyckt Pauline e toppen!
Både musiken & sången.
Detta är en härlig låt, men frågan är om den kommer funka här!?
Ja kanske...

Andreas Johnsson "We can work it out":
Ytterligare en ballad.
Snygg!
Låter riktigt bra faktiskt, de 30 sek man får lyssna..

Orsa spelman & Calle Moraeus "Underbart":
Folkmusik ála Benny Anderssons orkester.
Ja, det kan gå hem..
Calle är folkkär & en trevlig man!

Hanna Lindblad "Manipulated"
Hanna har tagit alla sina sparpengar till att hyra in dansare för att få bra show.
Det skulle hon inte ha gjort.
Hanna är en duktig sångerska & artist men denna typ av clubmusik brukar aldrig gå hem i Melidifestivalen.

En otroligt svårtippad delfinal, men jag gör ett försök:

FINAL:
Erik Saade
Pauline

ANDRA CHANSEN:
Andreas Johnsson
Highlight




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0