Dikt

Innan jul fick jag en underbar dikt från tvillingmamman Jennie.
Hon är mamma till Elis & Nellie som föddes 1 vecka innan våra.
Det tårades i ögonen när jag läste den.
Kanske finns det någon annan tvillingmamma som läser här, den är till er:

"The Mother of Twins

A meeting convened one day
in Heavens sacred hall.
The Ideal mother must be found
for twins so sweet and small.

She must be patient, first of all,
And kind and calm and wise.
And capable of chasing tears
away from little eyes.

She'd have to put her children first
And be so very smart
Have dedication and resolve,
A sweet and loving heart.

They all agreed you were the best
No other mom would do.
Yes, Heaven found the perfect one
And sent those twins to you!"

Kommentarer
Postat av: Zandra

Åh... <3

2010-01-04 @ 13:12:48
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Lena

Ville bara berätta om när jag var liten så hade jag svårt att sommna på kvällarna.Minns det väl,blev ofta ledsen över det å lite rädd när man visste att resten i huset sov.Men det växte bort för mig när jag blev äldre...Men Min pappa är fortf likadan.

Ha en dotter nu på snart 6år som också är rätt kvällspigg.Men jag lägger henne runt halv nio även om hon inte är jättetrött.Däremot få hon då leka lite i sängen,bara hon är i sängen liksom.Funkar jättebra,skulle aldrig sitta där tills hon somnar,skulle inte orkat med det psykiskt;-).Hon leker ofta tills hon känner att hon är trött,ha hänt att man få plocka bort en bok i ansiktet på henne när man gå å lägger sig;-)...

2010-01-04 @ 17:39:54
Postat av: Linnéa

allt bra idag? :D

2010-01-04 @ 17:59:54
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: Liiv

Vilken fin :)

2010-01-04 @ 18:05:38
URL: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: Carina Persson

Åh, så fin. Det tårades i mina ögon också när jag läste den. Och jag får säga tack, Zara.Du skrev ju att den är till tvillingmammor som läser.



Hoppas allt är bra med er och tack för brevet, som kom idag. Ett underbart smycke som Sofie kommer att bli så glad över, det vet jag. Och så fina de små tagsen är. Kan du skaffa fler sådana sen? skulle vilja ha tre, med mina barns namn. Fast inte just nu, utan i såfall i slutet av månaden.



KRAM till hela familjen från



Carina och barnen

2010-01-05 @ 00:06:19
URL: http://metrobloggen.se/carina6969

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0