Mor & dotter dag!

I dag var det planerat att vi skulle hämta Tilde på dagis.
Ängla tjatade redan från morgonen om när det var dax.
Dom har inte setts på 2 veckor nu tror jag.
Men vi 13 tiden ringde Maggan & sa att Selma förmodligen fått magsjuka (de ringde från dagis).
Jag med min emetofobi vet ni.
(Sjukligt rädd för magsjuka)
Maggan vet ju oxå om att jag har det, så tyvärr blev det ingen lek.
Ängla bröt ihop.
Vi kollade biobiljetter så att hon & Emil kunde gå, men dom var slut :(
Tillslut frågade jag om hon ville åka in till stan & gå på BR & fika med mig istället.
Det ville hon.
Så idag blev det egentid med Ängla och det var på tiden!
Vi hade en underbar stund i stan tillsammans.



I väntan på bussen (bild 1) sa Ängla:
"Jag är kissenödig!"
(Härligt tänkte jag, som vanligt)
"Ska vi gå hem & ta nästa buss då Ängla?"
"Nä, det är ingen fara om jag kissar ned mig!"
(Öh, jo!)
Men hon höll sig in till stan & vi grabbade tag i första bästa toa!
Sedan blev det BR med egen plånbok.
En Askungen peruk (kolla bild nedan) + bokmärken.
Sedan myste vi på Café Fenix med en semla som vi båda längtat efter.



Peruken (som vi tyckte såg mer ut som Bröderna Lejonhjärta) har suttit på huvudet hela kvällen!
(Bilden ser jätte kosnstig ut. Som en liten mini männsika, ha ha)
Ängla var i alla fall glad över sitt nya hår vilket var huvudsaken!



När vi kom hem vakades det Fredagsmys med mat & sedan chips & grönsaker med dipp till Lets Dance (älskar Willy!).
Vi tände vår fina ljuskrona för första gången på 4 1/2 år!
Rikitgt mysigt!
Jag har fått för mig att Emil sagt att det blir svart i taket om den tänds, men det hävdar han att han aldrig sagt.
Så nu blir det tända ljus varje kväll.
Så spar vi på el & energi oxå :)
Härligt krispiga vita tulpaner inhandlades på torget idag, Love it ♥

Nu blir det kojs!
Emil börjar känna sig febrig, inte bra!
Hoppas det är över till i morgon för då börjar simskolan igen.
Erkorrhjulet är i rullning....

Kommentarer
Postat av: Karin

Låter som ni har haft en jättemysig dag du och Ängla :) Hoppas er lördag blir bra!

2010-01-09 @ 10:16:50
URL: http://decemberflicka.webblogg.se/
Postat av: mamma

OOOOO,semla min absoluta favorit...Läste du sms till Ängla igår??? puss

2010-01-09 @ 10:28:56
Postat av: Anna

Va mysigt me mor&dotter-dag, det har jag och min mamma fortfarande o jag e 26! Uppskattas så, så fortsätt me det livet ut (inte för att du hade tänkt ngt annat ;-)



2010-01-09 @ 10:34:21
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Mysigt med egen tid, fina bilder Ni är så vackra båda två! Änglas semla såg god ut, men var ligger Fenix? mitt lokalsinne är likt en fiskmås! hahaha... Puss!

2010-01-09 @ 13:47:35
Postat av: Zandra

Jag som skrev de över ;)

2010-01-09 @ 13:50:02
URL: http://permozandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0