I går bestod eftermiddagen av trädgrdsarbe...

img_1476 (MMS)

I går bestod eftermiddagen av trädgrdsarbete. Emil klippte djungeln som hunnit bli och jag rensade ogräs mellan plattorna. Emils pappa var här och la pannor på taket.. Emil hittade en igelkott längst med huskanten och flyttade den med hjälp av en gammal takpanna för att han inte skulle kör över den med gräsklipparen. Den tittade upp lite på oss och vi trodde bara att den sovit hårt Men sedan i går kväll har den bara legat där.. Den andas men rör sig knappt när vi gör ljud.. Tycker så synd om den och vet inte vad vi ska göra?! Lille vän... I dag har jg tagit en Time out och sitter ute i det underbara sommarvädret (äntligen!) medan Emil lägger de små.. I eftermiddag bär det av till Åhus för tandläkarbesök och middag hos svärföräldrarna..


Kommentarer
Postat av: Bella

Om det är en vuxen igelkott så kan man mata dem med mosad kattmat. Min mormor arbetade i många år ideelt för KFV i kristianstad (Katastrofhjälp fåglar och vilt) de tar hand om skadade djur. Slå upp i telekatalogen för jag vet att det finns flera som gör det.

Jag älskar kottar o mormor hade alltid så många mot sommaren.

2010-06-02 @ 13:21:58
URL: http://hakanssons.webblogg.se/
Postat av: mio

Kolla även vad ni möjligtvis kan ge den att dricka, kanske kattmjölk som finns att köpa i affärer kunde funka

Älskar också såna raringar och jag har läst nånstans att de äter "mördarsniglar" samt att de tydligen äter fästingar så vi behöver verkligen öka beståndet.

2010-06-02 @ 16:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0