Fy skam på mig!

Älvins mage krånglar igen :(
I natt var han vaken, pruttade & skrek.
Även om man inte får kände jag mig irriterad.
Var så förbaskat trött och ville inget annat än att sova.
Var uppe & gick, masserade magen, pratade lugnt men inget hjälpte.
Emil försökte även sina trick men han kunde inte komma till ro.
Stackarn, jag vet.
Men i bland är man så trött att man bara vill krypa under täcket & låtsas som man inte hör.
Självklart gör jag inte det.
I dag när han log mot mig på morgonen var allt som bortblåst..
Så mycket ett barnléende kan göra, eller hur?

Från låten Lilla barn av Stina Engelbrecht:
" Lilla vän jag är trött men lycklig ändå, ibland frestar barngråt om nätterna på. Somliga dagar kan va upp å ned, men glöms bort när du sen mot mig ler"

Så sant som det är skrivet!

Även om nätterna med små barn är tuffa måste dagen ändå flyta på.
Stora syskon ska till dagis, tvätten måste in i maskinen, maten ska lagas & bebisen/bebisarna ska tas om hand.
Visst är det konstigt att det altid går ändå?
Trots att man knappt sovit en blund.
Under timmarna man är vaken på natten tänker man:
"Jag kommer aldrig att orka med dagen i morgon!"
Men ändå gör man det, man måste!
Det är de där extra batterierna en förälder har tror jag...

Nu känner jag dock av mina mage igen. Har gjort det de senaste dagarna :(
Det är där det tar ut sin rätt på mig.
Älvin var orolig när han skulle somna, natten kan bli lång.
Bäst att vara förberedd & gå och lägga sig i tid!
En sak jag i alla fall kan bli bättre på...


Kommentarer
Postat av: Linda

Så sant så...lyssnar dagligen på er och "Lilla Barn" helt underbar och sann låt, fin!

Den får även min dotter till att sova.

Tack för underbara röster!

2010-03-15 @ 21:09:29
Postat av: mamma

Vilka gullungar längtar.Visst är det tufft för er,med alla sjukdomar..kram

2010-03-15 @ 21:58:28
Postat av: Laila J

Hej



När min yngsta var lite så skrev jag en text den bara ploppade upp mitt i natten när jag såg henne ligga och sova söt....kram

2010-03-15 @ 23:47:20
Postat av: Sandra

Stackars liten..

Är han hård/trög i magen? Begär att få forlax junior utskrivet i så fall. Inte många som känner till det, men det är den bästa medicin som finns mot tröga magar och dessutom är det ingen fara att använda den läänge, då den inte gör så tarmarna blir "lata".

Hoppas det blir bättre!

2010-03-16 @ 00:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0