Katt var det..

Det har varit en härlig dag.
Jag och Ängla tog bussen in till stan & sjukhuset i morse, man får göra alla sådana saker till "egen-tid" och "mys-stunder"!
Det visade som vi trodde att hon var allergisk mot KATT. Precis som jag. I nuläget visade hon ingen reaktion mot annat, men läkaren sa att vi tyvärr nog måste räkna med att det kommer.
Vi får helt enkelt hålla koll.




Ängla är verkligen en skön tjej :)
Så fort kameran kommer fram poserar hon för fulla muggar.
När den sista bilden var tagen sa hon:
"Den bilden fastnar nog i tidningen!"



Som belöning för att hon varit så duktig blev det lunch på Donken!
Tyvärr så gjorde jag henne sällskap.
Något som inte händer ofta längre hände i kassan på Mc Donalds idag.
Tjejen i kassan tittade på mig & sa:
"Jo jag måste fråga dig en sak. Är det inte du som är med i Sarek?"
öö, jo (generat) svarade ja!
Som sagt det händer aldrig längre och jag bli alltid lika obekväm av någon anledning.
Ängla tittade på mig och sa:
"VArför frågade hon om du var med i Sarek?" ;)

Senare idag ringde Tilde & ville leka med Ängla som blev överlycklig!

I morgon kommer mamma med familj, tjoho!!


Frågor & svar
Du har ju iphone, du har inte handlat från applestore? Min son och även jag har gjort det ibland och använder då e-kort som ju är detsamma som visakort. Oftast när man handlat nåt så reserveras summa helt ok men även en reservation på 1:98 som man får ringa till banken om så tar dom bort den.
Ska kolla upp det! Men det brukar stå applestore tror jag.
Men abslout värt att kolla upp!

Hej!
Jag undrar vem som kom era barns namn,låter som det är från dig;-)....Jättefina är dem iaf
Va ha ni haft för andra namnförslag,kom ni överens lätt??
kanon bra blogg föresten:-)
Ängla hörde jag första gången på gymnasiet & bestämde redan då att det skulle min dotter heta! Emil tyckte som tur var om det!
Vilda kom vi på tillsammans, tjej namn var lättare.
Vi hade även Lilja, Vilja & Pärla som gemensamma förslag.
Vad det gäller killnamn tyckte vi det var så svårt!
Eftersom vi tyckte det var viktigt att de skulle passa till Ängla samt Vilda.
När Ängla låg i magen hade vi Alfons som killnamn, men det passar ju absolut inte ihop med Ängla. När jag såg min Sarek kollegas barnbok "ALVIN-Eldpojken" kom vi på Älvin.
Hade aldrig hört det förut men vi tyckte det var fint samt att de passade till tjejerna.
Nu senare har jag sett andra pojkar med det namnet.
Vi är båda nöjda med namnen, tur det :)

men din bank ersätter väl det som tagits från dig?
Har banken någon uppfattning om varför man råkar ut för detta? Är det om man har betalat med korten via nätet eller har det blivit skimmat?
Funderar på om det är så mycket man kan göra för att skydda sig mot sånt?
Ja man får göra en reklamation. Men dem hade bara hunnit ta ca30-40:- innan banken upptäckte dem.
Det är när man handlar på nätet. Trots att sidorna är säkra finns det "hackers" som tar sig in tyvärr.. Tror i

Kommentarer
Postat av: Mona

Vet inte vilken bank du har men jag har Sparbanken 1826 fördelen är att dom har e-kort så man slipper lämna ut sitt visa-kort nummer. Kollade mitt kontoutdrag och där står Itunes på det som var handlat. Vad det står på de 1:98 som reserveras vet jag inte för det ser bara banken. Tror faktiskt inte dom riktigt kunde härleda det men det händer nästan varje gång vi handlar nåt spel, kalender eller annat dom har. Hoppas det löser sig.

2010-03-30 @ 21:41:33
Postat av: mio

Det var nåt företag som försökte dra ca 80kr förra året på mitt visakort men banken reagerade direkt och spärrade det, de försökte ringa men fick inte tag i mig så de skickade ett brev istället. Jag tyckte det var jättebra att de agerade så men vet att andra blivit vansinniga då de försökt handla och fått veta att kortet är spärrat. Det kanske inte är så kul om man står i en affär och ska handla en massa men hellre det än att förlora massa pengar!

2010-03-31 @ 21:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0