Tårar och smutsiga fötter..

Ja men så det kan gå hörrni.
Blev nog miss i kommunikationen eftersom jag pratade med två stycken på jobbet om festen och dena ena visste nog inte vad den andra sagt. Jag kunde frågat mer också. Men ingen skada skedd. Jag behövde ändå in till stan för inhandling av penicillin (det andra tog inte den baskilusk som jag hade. odligen blev klar i Tis.) och present till barnkalas.
Jag hann duscha de små lortgrisarna som blir otroligt svettiga & smutsiga i värmen.
Nu luktar dom gott och pappa Emil nattar dem..
Gullungar!
Ängla kollar på film, hon fick lov till det i dag fast att klockan var mycket.
Hon är ledig i morgon.



Varje gång det vankas karneval eller lucia är det = bråk!
För Ängla är det viktigt att visa hela sin utstyrsel och mindre viktigt att hålla värmen.
Försökte prata med henne att hon kunde ha sin lilla jeansjacka dit & sedan se hur de andra barnen var klädda.
Många tårar trillade ned för hennes kinder & jag var mer eller mindre slut när det var dags att gå.
Som vanligt då.
Men i dag var vädergudarna med Ängla så hon kunde visa både armar & navel utan problem.
Tänkt om hon kunde lyssna någon gång, då hade vi sluppit alla tårar och bråk.
Någon som känner igen sig?
Min unge kanske är den enda?
Men ändå är hon helt fantastisk, mitt allt!



När vi hämtade upp Tilde (Belle), Maggan samt Selma var tårarna ett minne blott.
Festen kunde börja!
Det var ingen karneval i år av någon anledning.
Lite synd kan jag tycka för ålderdomshemmet de brukar besöka saknade säkert de fina barnens sång.
Men dom hade ställt till med olika stationer på gården & ungarna verklade glada över jippot!
Härligt att se!
Snart är det dags för Ängla att lämna trygga dagis & dess underbara personal.
Sorgligt.
Men sådant är livet.
It must go on!



Fick ett par underbara bilder ute på Älvin!
(Vilda sov)



Isn´t he lovely!?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken liten goding han här :-) Det är så härligt nu när värmen har kommit och man kan vara ute med dem! Min Elis har faktiskt oxå den fina kepsen.

2010-05-20 @ 22:22:14
URL: http://frokenmli.blogspot.com
Postat av: maggan

Han är en riktig goding...SÖTIS!!!

2010-05-21 @ 07:39:44
Postat av: Caroline

Underbara bilder! :D

Postat av: Eva S

Jag känner en!!! Din kusin! Snacka om konflikter...Njut i solen

2010-05-21 @ 12:25:11
Postat av: KATTA

Ni har underbara barn & bilderna är superbra

2010-05-25 @ 13:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0