Här händer det grejor!

Bild: Tax i trä från Brio.
I dag har jag varit och jobbat. Inte hemma alltså. När jag inte är hemma händer det grejer vill jag lova.
För det första hade vi BVC inbokat som Emil skulle ta själv (vi har hittils alltid åkt dit tillsammans eftersom vi tycker det känns lättast när det är två stycken och haft möjlighet till det).
I går så trillade Älvin helt handlöst med huvudet först såklart..
Så imorse var jag tvungen att ringa tandläkaren och självklart fick vi en tid samma dag, nämligen kl 15:30.
På min lunch vid 13 tiden blir uppringd av Emil som säger att han hittat en hund, närmare bestämt en TAX.
Den hade stått i parken utanför oss helt ensam.
Så hunden fick ju självklart följa med in på vår trädgård och där fick dom hänga hela eftermiddagen.
Jag är nämligen allergisk och så även min mamma som jag vill ska kunna hälsa på..
(Emil fick även hjälp av några grannbarn som passade hunden när han var tvungen att ge V&Ä mat.)
Emil sa att han ringt polisen som bad honom vara hundvakt en timma.
Sedan var det dags för tandläkarbesöket (som gick bra) och efter det hämtade dom mig på jobbet.
Jag hoppas in i bilen i tron om att hunden blivit hämtad.
Ängla berättar om hunden och säger med ett flin "vi har en hunden häri bak"!!
"Ja eller hur" svarade jag och fortsatte prata med Emil tills jag märkte att det rörde sig i bagageutrymmet.
Hunden var kvar hos oss.
Den där timman hade blivit timmar.
På vägen hem började jag få lite panik eftersom jag såg att det förmodligen skulle bli regn.
Jag kunde verkligen inte ta in den, men ville verkligen inte att den skulle stå ute i oväder.
Jag la upp en länk på facebook och vips så fick vi ett tips.
Så dit åkte vi och man kunde höra där bak att hunden började känna igen sig..
Han skuttade ut och sprang till dörren.
En glad husse öppnade dörren, dom hade letat och undrade vart han tagit vägen.
Lilla Texas var hemma igen.
Ett lyckligt slut för alla parter.
Endast Ängla var lite sorgsen, hon tyckte det var super roligt att ha en hund för några timmar.


Kommentarer
Postat av: mamma

Vad jag skrattade när jag hade läst inlägget på Facebook som Emil hade skrivit.JJag såg honom framför mig med alla barnen o en hund,,Skönt med ett lyckligt slut..puss o kram

2010-10-14 @ 22:06:25
Postat av: Iréne ("granne lite längre bort i kvarteret")

Haha, när jag körde förbi tyckte jag att jag såg något som rörde sig i trädgården och då såg jag att det var en tax....Nu har jag förklaringen! Mycket händer det här i Färlöv! Ha det bra. Kram

2010-10-15 @ 09:07:33
Postat av: Anna

Tänk, om alla vore som ni:) Den bortsprungna hunden kom allt i rätta händer, och sen som pricken över i var ju att den kom tillbaka hem! Slutet gott, allting gott! Kram

2010-10-15 @ 15:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0