Pyssel!

Oj vad tiden rusar iväg.
Semestern är slut och nu vankas arbete med både det ena och andra.
Sareks release närmar sig med stormsteg. Du som bor i närheten i Sthlm, det vore så roligt om just du kom på releasekonserten på Södra teatern! Om du är intresserad kontakta mig :).

Jag har varit på många olika loppisar i sommar och fyndat både det ena och andra, så det har varit mycket projekt med renovering av möbler kan man säga.
Även dörrar har målats och snart även fönster.
Jag har börjar göra om på Änglas rum, lite mer åt skolbarnsrum.
Men jag inväntar en hylla hemifrån så än är det inte klart.


På Erikshjälpen sprang jag på denn fina tidningskorg som fick en "shabby-turkos" färg! Så nöjd!
På samma ställe fyndade jag även en underbar tallrikshylla som nu fått vit färg. Bild kommer när den sitter på väggen. Den ska få byta plats med vitrinskåpet eftersom jag hittat ett likadant till som håller på att målas.
Sedan ska dom upp på väggen.
Något som jag letat mig blå över till rätt pris är pinnarstolar!
På Erikshjälpen stod dom och väntade på mig :)


Ni minns väl skrivbordet jag fick av Emil när jag fyllde år?
Det är klart nu och fick sin plats i Änglas "nya" rum!!
Så nöjd med det!!
(Satte en vaxduk för att skydda det från färg & lim)



På loppis i Gärdsköpinge fyndade jag en fin lampa att ställa på skrivbordet och det var även där jag fann väggvitrinet.

Hemma hos famror hittade jag dessa fina gamla kaffeburkar. Där förvaras pärlor & dyl.
Två av dom fick spets på sig.

Med scrapbooking-papper har jag klätt vanliga pappersamlare


En hörna i Änglas rum som är klart!
Nu ska det målas fönster och inväntas hylla :)


So long mina vänner!!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh va du e duktig med ditt pysslande, så fint ni har det. Önskar att jag hade varit lika påhittig men har ingen sån fantasi. ni verkar ha det så mysigt.:) kramis

2011-08-03 @ 07:47:22
Postat av: mamma

Vad fint de blir du är så himla duktig...puss

2011-08-03 @ 10:44:10
Postat av: SAga

Hej! Jätte fin blogg! :)

2011-08-03 @ 11:16:15
URL: http://yoogie.blogg.se/
Postat av: milo

Vad fint det blir...Du är så pysslig och duktig..kram

2011-08-03 @ 12:45:58
URL: http://milo.gottfridsson.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Åh vad fint ni har det hemma, du är så himla duktig på det där med inredning! Men skrivbordet... hmmm det var ju ditt ju? :-)

2011-08-03 @ 23:02:43
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Carina Persson

Hej Zara!



Vad fint du gjort hemma. Men sådana pinnstolar har jag tre stycken. Synd att jag inte visste att du letade efter sådana.



Kram



Carina

2011-08-04 @ 01:09:27
URL: http://carinasvra.blogspot.com
Postat av: Zara

Tack vad ni är snälla!! Ja skrivbordet är mitt.. Men jag hade att välja på att ställa ut dom i bodarna eftersom det inte finna plats eller placera det i Änglas rum eftersom hennes andra var fallfärdigt, så valet var lätt :).

Vill ju ha shabby andan även i hennes rum :)

Kram på er!!

2011-08-04 @ 08:31:47
Postat av: Jennie

Å vad fint du gjort! Inte klokt vad man kan fynda på loppisar! Speciellt om man kan fixa med lite färg och papper å sånt. Snyggt!

2011-08-04 @ 17:19:56
URL: http://www.galenipyssel.blogspot.com
Postat av: Annika

Woaw vad fint ni har det!

Mysigt



2011-08-08 @ 10:48:33
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Hoppar in via Anna-Karin :)



Vilket helt underbart skrivbord! :D

2011-08-09 @ 17:00:00
URL: http://www.spindeltjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0