30 dagar

Dag 07 – Min bästa vän

Vänner är något som är väldigt bra att ha. Vänner ska man vara rädd om. Vänner förgyller ens liv.
Man har många kompisar men bara några få vänner.
Det är dom där som alltid finns där och som man kan dela allt med.
En vän pratar aldrig vidare eller bakom ens rygg, det bara vet man.
En vän är en trygghet i livet.
En axel att gråta ut hos, en lyssnare, någon att skratta med och där vänner känner exakt samma för dig. Man ger och tar.
Man är alltid i olika faser i livet, ibland är jag den starka och ibland är det ni mina vänner.

Jag har underbara vänner.
Framförallt har jag en vän i Emil och en bästis i mamma.

Men jag har också vänner som som jag stött på i livet.

Elin: En vän som jag träffade i 1:a klass. Vi har gått igenom mycket. Glädje bus och sorg!
Precis som det ska vara.
Alla ville vara vän med Elin. Jag tror hon hade tufft med alla oss som drog i henne.
Men vår vänskap håller i sig.
Vi bor på olika orter, har familj med allt vad det innebär.
Vi hörs inte varje dag men hon finns i mina tankar.
Elin är en av dom som jag ringer vid total lycka eller när det är total olycka.
Ovasett om det var tre månader sedan vi hördes sist är allt precis som vanligt.
Det är en sann vän!



Maggan: Maggan träffade jag senare i livet. På en bänk i parken utanför mitt hus.
Jag tror jag var 24 år.
Jag trodde jag var för gammal för att hitta en sann vän till ;).
Men inte. Tack vare våra barn fann jag en vän som även bor nära.
Maggan har visat att hon är en underbar vän. Framförallt under min jobbiga graviditet.
Hon satt med mig på sjukhuset så jag inte skulle vara ensam.
Hon körde 8 mil ned till Lund (enkel resa) för att göra mig sällskap där.
Hon finns ALLTID där, när som jag behöver henne!



Sen är det så att det finns endel andra underbart fina vänner till mig.
Från förr och nu. Skulle jag rabbal upp alla skulle det ta hela natten.
Jag hoppas ni känner vilka ni är!?

Har du någon speciell vän? Fann du den tidigt eller sent i livet?


Kommentarer
Postat av: Carina Persson

DU är också en fin vän, Zara. Du har lyssnat en hel del på mig efter Peters död, och även när det gällt andra saker. Det betyder mycket.



Kram!

2011-01-10 @ 21:53:25
URL: http://metrobloggen.se/carinas69
Postat av: Elin, Andreas, Liam och Saga

Älskade vän, så glad jag blev när jag kom in på bloggen idag...va fint du skrivit gumman, började nästan gråta. Inte varje dag jag hinner titta in på bloggen men ikväll och så hade du skrivit så fint och bild;)... Ja minnen som man alltid kommer att minnas, mycket roligt och även sorgligt som du skrev, ÄLSKAR dig! Puss

2011-01-10 @ 22:23:12
Postat av: Elin, Andreas, Liam och Saga

Älskade vän vad fint du skrivit... Inte varje dag jag tittar in på bloggen så ser jag detta och bild, blev så glad och började nästan gråta. Ja vilka minnen vi har gumman, oslagbart att ha och du är underbar, Älskar dig! PUSS!!!

2011-01-10 @ 22:27:30
Postat av: Elin, Andreas, Liam och Saga

Trodde inte första kom med för datan krångla...typiskt mig! puss puss

2011-01-10 @ 22:29:27
Postat av: Pia

Ja som du säger om vänner är sant. Har en del vänner men ändå inte riktiga vänner. Bara några som jag litar på till 100% och det känns så bra. Vi litar på varandra och vet att det man säger stannar hos personen och samma gäller mig, säger aldrig ett ord till någon. Min bästa vän är faktiskt min kära kusin och vi har roligt tillsammans Vi litar på varandra fullt ut. Sen har jag nån mera riktig vän och det spelar ingen roll hur långt det har gått mellan våra samtal för vi hittar alltid tbx till varandra. Man måste va rädd om sina vänner för har ju råkat ut för falska sådana också och dom har jag sorterat bort. Ha en bra dag.kramis

2011-01-11 @ 08:09:50
Postat av: mamma

O du är min, vi har alltid kunnat prata om allt redan när du var liten.puss

2011-01-11 @ 11:40:14
Postat av: maggan

Även JAG fann en vän för livet och det är du Zara!! Tack för dina underbara ord och jag säger som Elin, började nästan gråta här på jobbet när jag läste det. Du är den jag vänder mig till när livet känns toppen eller rent av förjävligt!! Det bästa är att man känner sig totalt avslappnad i ditt och Emils sällskap. Precis som man känt varandra hela livet! Tur att våra barn fann varandra så vi fick träffas!! Tack underbar du för att du finns!! Kram

Hörs ikväll!!

2011-01-11 @ 12:30:55
Postat av: Annelie

Jag har en jobbis som det klickar så bra med, så att säga.

Vi har jobbat i 5 år tillsammans.

Hon är 10 år äldre än mig.

Hon betyder mycket för mig o jag för henne,tror jag nog.

Har svårt med kvinno vänner

HAR LÄTTARE MED MANNLIGA VÄNNER.

2011-01-23 @ 03:17:47
URL: http://tisenslillasnigel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0