KIVIK





I dag begav vi oss neråt Österlen och närmare bestämt till Kivik.
Första stoppet blev lunch och lek i hamnen.



Det är verkligen Bullebyn känsla att gå runt bland gatorna i Kivik.
Husen är att dö för och deras blomsterarrangemang.
Det kryllar av rosor som doftar ljuvligt.
Det skulle finnas mer små boutiqer en de tre som finns. Så mysigt att gå in i små butiker med diverse små prylar.



Jag har alltid velat åka till musteriet i Kivik och besöka deras shop.
Det blev lite olika muster & krämer med hem :)
En glass hann vi oxå med!







På vägen hem stannade vi I Yngsjö och gick ned till havet.
Svinkallt i vattnet enligt mig men det hindrade ju inte de större barnen från att slänga sig i.
Ängla var i länge och tyckte att vågorna var härliga.
Vi andra lapade sol och en & annan kaka.
Det är ju underbart att ha närheten till så fina stränder men fy vad jobbigt det är med all sand.

Sedan bar det av hemmåt och vi åt tacos i trädgården.
Sedan hade min svägerska bakat en jordgubbstårta för att fira Vilda & Älvin några dagar i förväg.
De små fyller ju 2 år på Sön.

Vi har haft en härlig dag tillsammans!

Kommentarer
Postat av: mamma

O vad mysigt ni haft, gulliga Anna som bakade hon gör dom godaste tårtorna,,kram

2011-07-07 @ 09:19:32
Postat av: Anonym

Vilken mysig dag. Österlen är så fint. Jag saknar somrarna därnere hos Peter.



Kram

2011-07-07 @ 13:05:54
URL: http://carinasvra.blogspot.com
Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma

Vad fina bilder!

Grattis i förskott! :-)

Kram

2011-07-07 @ 20:44:32
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Pia

Håller med att österlen är vackert! Mina barns stuga ligger i Juleboda ca 1,5 mil innan Kivik. Så där har man varit mycket, mest på sommaren så klart. Visst e det mysigt att gå och titta i dom små butikerna i Kivik. Österlen är paradiset! kramis

2011-07-08 @ 08:30:57
Postat av: Marie

Låter som en härlig dag. Jag älskar oxå Österlen, det är ju "hemma" för mig ;-)

Ha en riktigt skön sommar! Njut!

2011-07-08 @ 18:06:30
URL: http://www.marieskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0