Puh!

Jag borde egentligen resa mig från stolen och datorn och gå och stryka vår tvätt!
Den högen bara växer & växer...
Vi ska inte tala om smutstvättshögen, eller jag menar mer berget av smuttstvätt.
Hur ska man hinna med allt?
Hur gör ni?
Laga mat, vara med barnen, ta hand om disken, tvätta, städa, stryka..
Puh!
Det är omöjligt att hinna med allt!
Jag brukar göra ett ryck med tvätten när jag märker att vi inte har något att ha på oss längre :).
Så är det typ nu.
Så jag kanske skulle sluta blogga och börja stryka så jag med gott samvete kan slänga in några tvättar i morgon..

Nu är det Älvins tur att vara sjuk.
Eftersom han är kille så är han extremt gnällig.
Om han inte fått vara uppe i famnen så har han skrikit konstant..
Jag hör att vaknar till nu (emil är där), så det blir kanske inte så mycket stryka av ändå.
Det är synd om de små när dom är sjuka. Men i ärlighetens namn tycker jag även lite synd om mig själv ;).
Man blir helt slut av allt bärande och skrikande.
Hoppas han är piggare i morgon, för allas skull :)..


Kommentarer
Postat av: Pia

Ja du ibland är det inte lätt i vardagen och hinna med alla sysslor. Säng in en maskin då och då men strunta i och stryka.:)..spelar ingen roll att det är lite skrynkligt huvudsaken att det är rent....strunta i det som inte är så viktigt. Lätt att sägadet men kommer själv ihåg när mina va små och kan känna lite panik fortfarande av allting som ska göras men blivit lite duktigare på och låta saker bara va...hoppas han snart blir piggare .kramis

2011-03-28 @ 20:44:10
Postat av: Sara Li

Ja visst finns det tusen måsten och saker som ska göras i ett hem... själv stryker jag bara finkläder, de andra tycker jag inte behöver strykas. Om man skakar ut dem bra innan man hänger upp dem ser de rätt ok ut sen, och de används ju bara någon dag innan de hanmar i tvätten igen... barnen tackar nog inte mig för att jag stryker deras kläder i alla fall... sen kan jag ju visst tycka att kläderna blir skönare att ha på sig om de är strukna, det sticker jag inte under stol med... Men det "måstet" har i alla fall jag lagt på hyllan. Barnen hjälper till med maten ibland, eller så försöker jag förbereda så mycket jag kan kvällen innan maten ska ätas, om jag är på det humöret vill säga... ibland orkar man bara inte. Disken sköter diskmaskinen... det är bara urplockandet som är lite trist... men det gillar Inez att hjälpa till med och det får hon mer än gärna göra. Då blir det ju lite tid ihop med henne också där. Två flugor i en smäll... Min jobbarkompis gav tips på hur man kan göra strumpsorteringen roligare - att spela strumpmemory. Barnen ska då försöka hitta paren och den som hittar flest vinner. Ännu ett sätt att umgås med barnen när man gör de "tråkiga" sakerna.



Hoppas Älvin snart mår bättre!



En kram från mig till dig!

2011-03-28 @ 20:44:47
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Linda BT - 3barns tvillingmamma (tävling pågår)

Ja det är jobbigt när barnen är sjuka. Krya på er!!!

Kram

2011-03-29 @ 08:11:30
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Vad synd att han blivit sjuk:(

Det är verkligen inte lätt att hinna med allting. Har också ställt mig frågan många gånger hur gör alla andra för att hinna? Man håller på hela tiden till och med när man själv är sjuk.

Du är i alla fall en super bra mamma glöm aldrig det.

Krya på er

kram

2011-03-29 @ 08:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0