Julsaker

Trots att det är varmt (nu menar jag inte sommarvarmt, utan varmt för årstiden) ute och ingen snö finns i sikte så längtar jag en del till advent och julen. Att det är milt ute så länge som möjligt är ju bra för ekonomin (el), minns ni förra året i November? Då hade vi snö som sedan låg kvar ända till April! Hua!
Ja, åter till ämnet.
Jag längtar till den dagen jag får börja bona om oss här i huset med stjärnor & ljus.
Jag är ju sådan som gärna pyntar innan jul men helst tar bort det den 1 Januari.
Så redan till första advent brukar en & annan tomte få ta plats på en hylla i huset.
Det är något visst att gå runt i butikerna och kolla på julsaker och stakar.
Tänka hur man vill att det ska se ut.
Jag brukar nästan alltid ändra något från år till år.
I dag var jag inne på min favorit butik:


Givetvis kunde jag inte hålla mig utan köpte några saker


Nya advents-siffror till mina ljus i något plåtliknande material. Jag älskar stjärnor!
Spetsbandet ska jag linda runt ljuset och fästa stjärna och band med en fin liten knappnål, såg hur dom gjort i affären och det var så fint..



En påse med små fina kulor till granen i fattigmansilver!
Jag vill ju ha en riktigt shabby gran så för varje år köper jag några nya kulor, att byta ut alla på en gång kostar ju en förmögenhet! I alla fall om man vill åt de där kulorna som är av gammal stil.
Men granen får jag ju givetvis vänta lite med..
Förra året blev jag så stressad av att granarna började ta slut här på affären, så jag köpte hem en lite tidigare än vanligt. Visst njöt jag av den men redan på julafton barrade den så vi hade en grön matta på golvet...

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Älskar också julen, Ska bli kul att komma till er i år,, kram

2011-11-09 @ 13:34:24
Postat av: Sandras Värld

Grattis till vinsten hos engla! kram

2011-11-14 @ 20:39:29
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0