Ringen

Ringen

Jag har en ganska klar bild hur jag vill att den ska se ut.
Det har jag haft sedan den dagen vi förlovade oss.
På den tiden (gamla goda tiden ;) ) när vi var unga och lovande köpte vi faktiskt varsin Efva Atlling ring.
Vi trädde dom på varandras fingrar på en pir i Spanien.
Romantiskt var det.
Emil hade skrivit en lång och fin dikt till mig, en tår föll.
Denna underbara ring i vitt silver.
Med stenar utåt.
Därför har jag alltid vetat att jag velat ha en sådan här ring

Denna ringen är en önske ring. Min tanke har alltid varit att den ska sitta innerst eftersom den andra ringen har stenar utåt. Tyvärr kostar denna ring 18900:- vilket är helt orimligt.
Så jag kollar runt på liknande och har hittat b.la denna.
bilder: evfaattling.com

Bild: diamanthuset.se
Denna kostar 10.000:- vilket också är mycket pengar men ändå nästan halva priset.

Jakten på den perfekta ringen fortsätter....



Kommentarer
Postat av: Marie

Hej,

Ett tips är att du går till guldsmed Björn Nilsson i Kristianstad och tittar på hans ringar!

Väljer man inte designsmycken t ex Attling, Jensen etc så kan detta vara ett bra alternativ.

Han har gjort flera ringar till mig och jag är jättenöjd:-)

Jag har följt din blogg av och till sedan strax innan tvillingarna föddes.

Ha det så bra och lycka till!

2012-01-22 @ 22:48:48
Postat av: mamma

Ja snygga är dom, men inte värt pengarna tycker jag. puss

2012-01-23 @ 13:15:54
Postat av: Zara

Marie: Tack för tipset, det ska jag göra :)

2012-01-23 @ 20:48:50
Postat av: Sandras Värld

Superfina!!! :) kram

2012-01-24 @ 16:23:53
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0