Jakten på den försvunna guldreserven

ÄNTLIGEN är sommaren här! Eller åtminstone så har den varit här idag och dom säger att den ska vara kvar i morgon.. Vi tog en sovmorgon till kl 10, sedan var det fullt ös med att packa strandväskan!
Det är verkligen nostalgi för mig att ligga på stranden med mamma och hennes hembakade bullar..
Vi gjorde alltid det.
Alla barnen badade men när fikan var slut ville dom hem.. Barn alltså!
Det var tjat och gnat så jag trodde jag skulle bli tokig.
Men då sa min snälla lillasyster:
"Jag går hem med dom så kan du ligga kvar med mamma och läsa"
Halleluja!
Vet inte när jag kunde ligga på en strand i solen, höra vågorna klucka, måsarna skrika och läsa en bok sist!
Som jag njöt!!!
 
I dag hade vi lovat Ängla att gå på Skattjakten på Karlsborgsfästning.
Hon var super spänd och lite halvskraj (eller rättaresagt helskraj) när vi satte oss i bio salongen.
Turen börjar med en film i 3D där man får se varför fästningen blev till och i detta fall, hur guldet blir stulet.
Sedan kom guiden/skådisen som skulle leda skattjakten.
På den turen var det bara vi som gick. Jag, Emil, Linn & Ängla..
Ängla tyckte det var spännande och roligt.. Turen innehöll att hitta lösenord, tv-spel, springa i gångarna inne i fästningen, hitta nycklar och historia om just fästningen.
Tillslut hittade vi guldet och vi alla fick varsitt diplom!
Det var verkligen fint uppbyggt och jag kan varmt rekommendera den om ni är i krokarna?
 

Kommentarer
Postat av: Malin E

Låter som du haft en underbar dag vännen! Värd att vila upp dig ordentligt. Hoppas att ryggen repar sig nu. Njut av att vara hemma. Sen ska vi ta en kväll hos mig :)
Hälsa hela ligan!
kram

Svar: Längtar Malin!!! Ska bli så roligt att se hur du bor :) Kram
zara

2012-07-04 @ 22:08:09
URL: http://systermalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0