Loppis

I dag startade jag, Maggan & Paula tidigt. Loppis i Venestad (en by i närheten Kristianstad) stog på schemat.
Jag får alltid lite pirr i kroppen när jag ska på loppis.
I dag var jag ute efter pallar eller mindre bord som vi ska ha som nattduksbord.
Vi var tidiga på plats så vi passade på att ta en fika ihop. Det var supermysigt där. Låg lummigt och fint och vädret har ju varit toppen idag.
Fick tag på en pall & ett pelarbord som jag grundat ikväll.
 
Efter loppet stack vi till badet, det gäller att passa på när solen & värmen väljer att kika fram.
Vilda är ganska tillbakadragen när det kommer till nya saker.
Badet minns hon inte från förra året så hon har inte badat de senaste 3 ggr vi varit där. 
Hon har doppat tårna om jag suttit brevid på sin höjd.
Men idag, 40 min innan vi skulle åka hem sa Vilda "Kan du lyfta ner mig mamma?"
Krampaktigt höll hon sig i kanten men stod kvar.
3 min senare plaskade hon som en fisk, hon var så glad & lycklig!
 
I kväll har jag & barnen varit hos fam Andersson (Maggan) och ätit grillat.
Så gott!
Jag och Ängla avsluatde dagen med lite familjespel som "Den förvunna diamanten" &" Kalaha"! 
Det är nostalgi för mig, dom spelade jag alltid på fritids :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0