Tyg!

Woho!!
Känner mig (trots två dagar av migrän & illamående) otroligt glad idag.
Varför? Jo för att vi idag har varit och köpt tygerna till min klänning och Emils kläder!

När vi tillsammans med sömmerksan klev in på Gittes tygbod visste vi knappt var vi skulle börja.
Jag har min skiss som Angelica målat samt mina bilder i huvudet.
Sedan ska dom föras över till Annettes (sömmerskan) huvud och funka i praktiken.
Men efter ett tag började vi förstå varandra och när en tredje person från butiken blev inblandad blev det hur bra som helst. Det är inte lätt att tänka in alla människor och färger och hur det komme att bli när alla står bredvid varandra.
Men jag tror att vi har det nu :)!!
Jag kan berätta att färgerna som finns med är: benvit/vit/spets/ljus-beige/puderrosa/brun..
Alla jordnära färger, det kan inte gå fel!? Eller?
Vi har tre st näbbar (våra barn), tre stycken tärnor (Maggan, Elin & Emma) samt bestman!
Många att hålla reda på ;).


Grundklänningen kommer gå åt den ljusbeiga färgen. Sedan kommer det att varvas med de skira tyget i  cream med spetstyget i cream/vit. Sedan kommer det finnas lite fler vackra spetsdetaljer på andra ställen av klänningen!!
Kommer verkligen bli min drömklänning!
Tack Angelica för din underbara skiss! Tack Annette för att du förverkliga den!

Har börjat fundera på buketten!
Vi är båda allergiska så det måste vara snälla blommor ;).
Min dekoratör Paula skickade bl.a denna bilden idag på dessa underbara shabby blommor.


Ranunklar! Får nog gå som ett tema genom bukett och dekoration i festlokalen!

En liten fråga till er!?
Har ni några tips på fina eller roliga bordsplaceringskort eller annat sätt att visa vem som sitter vart?
Tänk lite lantligt shabby!
Tacksam för hjälp!


Kommentarer
Postat av: Emelie

På vårt bröllop hade vi festhäftena på tallrikarna som bordsplacering, vi hade skrivit välkommen personens namn och sen två silverhjärtan som vi tryckt dit. Och under det stod våra namn, vart vi hade festen och bröllopsdatumet. Men man kan ju använda naturmaterial för att det ska andas lite lantlig shabby chic. Tiden går undan och snart är ni där när ni säger Ja. :-)

2012-03-29 @ 08:38:22
URL: http://frokenmli.blogspot.com
Postat av: mamma

Så underbart vackert det kommer bli. Har själv ångest över att inte ha hittat något till mig själv. Men de ger sig väl..puss mitt hjärta

2012-03-29 @ 09:26:58
Postat av: Jajja

Fina stenar med handskrivna namn som blir väldigt fint, men det är klart det beror på hur många gäster som kommer, kan bli en del stenar att hitta/köpa, och en del att skriva på;)

Men du e så himla pysslig och duktig, så jag tror det hade passat dej.



Lycka till me allt, och tack för att vi får följa dig här inne.



Kram Jajja.

2012-03-29 @ 14:01:48
Postat av: Sandras Värld

Åh det komer bli såå fint! :) KRAM

2012-03-30 @ 12:51:45
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/
Postat av: Lola

Har du tittat på www.balunz.se, och deras blogg,de har många fina tips, och saker till bröllop:) Kanske du kan hitta något om placeringskort där.

2012-03-30 @ 22:00:32
Postat av: Maria

Jag ska också gifta mig, redan nu i juni. Jag ska ha pioner i min brudbukett! Helt underbara... Hade inte tänkt på den blomman förrän en nära vän som är florist sa att den skulle kunna passa mig! Kan vara värt att kolla upp! Vi ska också ha lite shabby chic och vintage tema. Kommer säkert bli en underbar dag!

2012-04-02 @ 08:10:00
Postat av: Zara

Maria: Vi gifter oss oxå i Juni :). Pioner är underbara men luktar och vi är allergiska.. Lycka till med er vigsel!!

2012-04-03 @ 21:21:43
Postat av: Maria

Ranuklar är också ljuvliga, funderar på att blanda... Ska följa din blogg med spänning, härligt med lite inspiration. Såg att du börjat med din klänning nu. Det ska jag också men alla säger att jag är sent ute... Skam den som ger sig :) Hoppas att er dag bli underbar!

2012-04-03 @ 21:40:57
Postat av: Maria

Hej igen :) var bara tvungen att dela med mig, har hittat en fantastisk sida som heter oncewed.com. Massor med inspiration kring olika sätt att duka, dekorera, ha håret osv. Kan vara värt ett klick för att kolla in.

2012-04-04 @ 20:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0